Na temelju članka 35. stavak 1. točke 4. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ br. 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20) i članka 34. stavak 1. alineja 10. Statuta Grada Pakraca („Službeni glasnik Grada Pakraca“ br. 3/21) Gradsko vijeće Grada Pakraca na prvoj (konstituirajućoj) sjednici održanoj 14. lipnja 2021. godine donosi
ODLUKU
O USTROJSTVU I DJELOKRUGU UPRAVNIH TIJELA GRADSKE UPRAVE GRADA PAKRACA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
- (1) Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela gradske uprave Grada Pakraca (dalje u tekstu: Grad).
- (2) Ustrojstvo i djelokrug upravnog tijela Vlastitog pogona Grada Pakraca uređuje se posebnom odlukom o osnivanju Vlastitog pogona te detaljnije razrađuje Pravilnikom o poslovanju Vlastitog pogona.
- (3) Izrazi u ovoj Odluci koji imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i na ženski rod.
Članak 2.
Upravna tijela ustrojavaju se za obavljanje upravnih, stručnih i drugih poslova iz samoupravnog djelokruga Grada.
Članak 3.
Upravna tijela u okviru svog djelokruga neposredno izvršavaju i nadziru provedbu općih akata Grada te obavljaju druge poslove u skladu s propisima.
Članak 4.
Gradonačelnik usmjerava djelovanje upravnih tijela Grada u obavljanju poslova iz njihovog samoupravnog djelokruga i nadzire njihov rad.
Članak 5.
Sredstva za rad upravnih tijela Grada osiguravaju se u Proračunu Grada Pakraca i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
II. UPRAVNA TIJELA GRADA
Članak 6.
(1) Upravna tijela ustrojavaju se u skladu s rasporedom i opsegom poslova te prema srodnosti, organizacijskoj povezanosti i potrebi učinkovitog obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, učinkovitog rukovođenja i odgovornosti u radu.
(2) Unutar pojedinog upravnog tijela mogu se ustrojiti uže ustrojstvene jedinice koje se ustrojavaju kao odsjeci, pododsjeci i odjeljci.
(3) Upravna tijela jesu:
- Ured Grada,
- Upravni odjel za pravne poslove i financije,
- Upravni odjel za društvene djelatnosti i gospodarstvo,
- Upravni odjel za graditeljstvo i komunalne djelatnosti.
III. DJELOKRUG UPRAVNIH TIJELA
Članak 7.
Ured Grada obavlja protokolarne, opće, upravne, stručne i administrativne poslove koji se odnose na:
- rad Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela, gradonačelnika, zamjenika gradonačelnika i mjesnih odbora,
- pripremu i izradu akata što ih donosi gradonačelnik i akata što ih gradonačelnik predlaže na donošenje Gradskom vijeću,
- poslovi uredskog poslovanja,
- poslovi suradnje s gradovima prijateljima Grada i ostalim međunarodnim subjektima,
- protokolarne aktivnosti i odnosi s javnošću,
- pravo na pristup informacijama,
- poslovi organizacije manifestacija,
- druge srodne poslove koji po svojoj prirodi ili temeljem pozitivnih propisa ulaze u njegovu nadležnost.
Članak 8.
Upravni odjel za pravne poslove i financije obavlja pravne, savjetodavne, upravne, stručne poslove financijskog poslovanja, računovodstvene i druge poslove koji se odnose na:
- unutarnje ustrojstvo gradske uprave,
- mjesnu samoupravu,
- imovinsko-pravne poslove,
- sudjelovanje Grada u sudskim postupcima te imovinsko-pravnim upravnim postupcima,
- upravljanje ljudskim potencijalima u gradskoj upravi (kadrovska politika, radni odnosi gradonačelnika, zamjenika gradonačelnika te službenika i namještenika gradske uprave, stručno osposobljavanje i usavršavanje, socijalno partnerstvo i dr.),
- javnu nabavu roba, radova i usluga za potrebe Grada,
- planiranje, izradu i praćenje izvršenja proračuna,
- organizacija i provedba poslova iz sustava financijskog upravljanja i kontrola,
- vođenje knjigovodstvenih poslova i platnog prometa,
- sastavljanje financijskih izvještaja,
- poslovi obračuna i isplate plaća i drugih naknada,
- vođenja financijskih i drugih evidencija imovine Grada,
- poslovi osiguranja imovine i djelatnika,
- poslovi naplate prihoda Grada,
- poslovi vezani za zaduživanje Grada i pravnih osoba u vlasništvu Grada,
- poslovi riznice proračuna Grada i pravnih osoba proračunskih korisnika, u skladu s pravilnikom o ustrojavanju riznice koji donosi gradonačelnik,
- druge srodne poslove koji po svojoj prirodi ili temeljem pozitivnih propisa ulaze u njegovu nadležnost.
Članak 9.
Upravni odjel za društvene djelatnosti i gospodarstvo obavlja upravne, stručne, savjetodavne i administrativne poslove koji se odnose na:
- poslovi vezani uz osiguravanje javnih potreba na području predškolskog odgoja i naobrazbe, kulture, sporta i tehničke kulture, te drugih javnih potreba iz samoupravnog djelokruga Grada,
- poslovi iz područja socijalne skrbi i zdravstva,
- poslovi vezani za suradnju s civilnim sektorom,
- poslovi iz područja zaštite i spašavanja,
- poslovi razvoja turističke i gospodarske djelatnosti na razini grada,
- priprema, kandidiranje i provedba projekata za financiranje od strane europskih i drugih fondova,
- poslovi iz područja poljoprivrede,
- druge srodne poslove koji po svojoj prirodi ili temeljem pozitivnih propisa ulaze u njegovu nadležnost.
Članak 10.
Upravni odjel za graditeljstvo i komunalne djelatnosti obavlja upravne, stručne, savjetodavne i administrativne poslove koji se odnose na:
- razvoj komunalnog sustava i komunalno uređenje Grada,
- zaštitu okoliša,
- građenje i održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i drugih objekata,
- uređenje prometa na području Grada,
- obračun komunalnog doprinosa, komunalne naknade i drugih naknada iz svoje nadležnosti,
- provođenje komunalnog reda,
- izradu projektne dokumentacije te ishođenje akata za građenje,
- poslovi iz područja prostornog planiranja,
- tekuće održavanje i čišćenje poslovnih prostora koje koristi Grad te održavanje službenih vozila Grada,
- druge srodne poslove koji po svojoj prirodi ili temeljem pozitivnih propisa ulaze u njegovu nadležnost.
IV. NAČIN RADA I UPRAVLJANJA
Članak 11.
(1) Radom upravnih tijela rukovode pročelnici, koji se imenuju i razrješuju na način propisan zakonom.
(2) U razdoblju od upražnjenja radnog mjesta pročelnika do imenovanja pročelnika na način propisan zakonom, a najduže na 12 mjeseci, gradonačelnik može iz redova službenika gradske uprave koji ispunjavaju uvjete za raspored na odnosno radno mjesto privremeno imenovati vršitelja dužnosti pročelnika.
(3) U razdoblju duže odsutnosti pročelnika, a najduže do njegova povratka na posao, gradonačelnik može iz redova službenika gradske uprave koji ispunjavaju uvjete za raspored na odnosno radno mjesto privremeno imenovati vršitelja dužnosti pročelnika.
(4) Gradonačelnik može u svako doba opozvati imenovanje vršitelja dužnosti pročelnika.
(5) U odnosu na službenike i namještenike raspoređene u upravnom tijelu pročelnik ima položaj čelnika tijela određen propisima o službeničkim i radnim odnosima.
Članak 12.
(1) Unutarnje ustrojstvo, sistematizacija radnih mjesta i druga organizacijska pitanja djelovanja upravnih tijela uređuju se Pravilnikom o unutarnjem redu gradske uprave.
(2) Pravilnik o unutarnjem redu gradske uprave donosi se na način propisan zakonom.
(3) Opće akte iz nadležnosti Grada kojima se uređuju prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika upravnih tijela donosi gradonačelnik, ako zakonom nije drukčije propisano.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 13.
(1) Pravilnik o unutarnjem redu gradske uprave te rješenja o rasporedu službenika i namještenika bit će doneseni u roku propisanom zakonom.
(2) Do donošenja Pravilnika o unutarnjem redu i rasporeda na radna mjesta prema tom pravilniku, zatečeni službenici i namještenici obavljaju poslove koje su do tada obavljali, odnosno druge poslove po nalogu pročelnika upravnog tijela, a pravo na plaću i ostala prava iz službe ostvaruju prema dotadašnjim rješenjima.
Članak 14.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Grada Pakraca („Službeni glasnik Grada Pakraca“ br. 2/18, 8/19).
Članak 15.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Pakraca“.
GRADSKO VIJEĆE GRADA PAKRACA
KLASA: 023-01/21-01/1
URBROJ: 2162-04/01-21-1
Pakrac, 14. lipnja 2021. g.
Predsjednik: Miroslav Ivančić v. r.