Na temelju članka 17. stavak 1. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne novine“, broj 82/15, 118/18, 31/20,20/21 i 114/22), članka 52. Pravilnika o nositeljima, sadržaju i postupcima izrade planskih dokumenata u civilnoj zaštiti te načinu informiranja javnosti u postupku njihovog donošenja (NN 66/21) i članka 34. Statuta Grada Pakraca («Službeni glasnik br. 7/23), Gradsko vijeće Grada Pakraca na 24. sjednici Gradskog vijeća, održanoj 24. veljače 2025.g., donijelo je
G O D I Š N J I
plan razvoja sustava civilne zaštite s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje za 2025. – 2027. g.
UVOD
Civilna zaštita je sustav organiziranja sudionika, operativnih snaga i građana za ostvarivanje zaštite i spašavanja ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša u velikim nesrećama i katastrofama i otklanjanja posljedica terorizma i ratnih razaranja.
Sustav civilne zaštite obuhvaća mjere i aktivnosti (preventivne, planske, organizacijske, operativne, nadzorne i financijske) kojima se uređuju prava i obveze sudionika, ustroj i djelovanje svih dijelova sustava civilne zaštite i način povezivanja institucionalnih i funkcionalnih resursa sudionika koji se međusobno nadopunjuju u jedinstvenu cjelinu radi smanjenja rizika od katastrofa te zaštite i spašavanja građana, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša na teritoriju Republike Hrvatske od posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških velikih nesreća i katastrofa, otklanjanja posljedica terorizma i ratnih razaranja.
Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su organizirati poslove iz svog samoupravnog djelokruga koji se odnose na planiranje, razvoj, učinkovito funkcioniranje i financiranje sustava civilne zaštite.
Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su jačati i nadopunjavati spremnost postojećih operativnih snaga sustava civilne zaštite na njihovom području sukladno procjeni rizika od velikih nesreća i planu djelovanja civilne zaštite, a ako postojećim operativnim snagama ne mogu odgovoriti na posljedice utvrđene procjenom rizika, dužne su osnovati dodatne postrojbe civilne zaštite.
Planom razvoja sustava civilne zaštite utvrđuju se nositelji, suradnici, rokovi za realizaciju ciljeva u narednoj godini te projekcija s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje, odnosno do zaključenja ciklusa/razdoblja za koje se Smjernice usvajaju.
Predstavničko tijelo, na prijedlog izvršnog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, izvršava sljedeće zadaće:
– u postupku donošenja proračuna razmatra i usvaja godišnju analizu stanja i godišnji plan razvoja sustava civilne zaštite s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje te smjernice za organizaciju i razvoj sustava koje se razmatraju i usvajaju svake četiri godine
– osigurava financijska sredstva za izvršavanje odluka o financiranju aktivnosti civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi prema načelu solidarnosti.
CILJEVI, MJERE I AKTIVNOSTI U SUSTAVU CIVILNE ZAŠTITE U 2025.G.
Plan razvoja sustava civilne zaštite predstavlja dokument za implementaciju ciljeva iz Smjernica koji se u njih prenose kako bi se konkretizirale mjere i aktivnosti te utvrdila dinamika njihovog ostvarivanja.
Planom razvoja sustava civilne zaštite utvrđuju se nositelji, suradnici, rokovi za realizaciju ciljeva u narednoj godini te projekcija s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje, odnosno do zaključenja ciklusa/razdoblja za koje se Smjernice usvajaju.
Planiranje i provođenje preventivnih mjera treba se provoditi tako da se u postupak upravljanja rizicima uključe svi odgovorni sudionici sustava civilne zaštite s lokalnih razina kako bi te aktivnosti postepeno postale prioritetima najviše razine koji će se u kontinuitetu ostvarivati kroz politike upravljanja rizicima, odnosno kroz realizaciju planova razvoja sustava civilne zaštite koje je potrebno uskladiti s procjenama rizika od velikih nesreća i katastrofa i Strategijom smanjivanja rizika od katastrofa.
Plan razvoja sustava civilne zaštite redovito se revidira na temelju provedene godišnje analize stanja sustava civilne zaštite.
Kako bi stanje sustava civilne zaštite podigli na veću razinu, potrebno je poduzeti slijedeće:
1. Uskladiti Procjenu rizika od velikih nesreća za Grad Pakrac.
Nositelj: općinski načelnik
Suradnici: IN konzalting d.o.o., radna skupina za izradu procjene po odluci načelnika.
Rok: ožujak 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o smjernicama za izradu procjena rizika od katastrofa i velikih nesreća za područje Republike Hrvatske i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, NN br. 65/16
Pravilnik o nositeljima, sadržaju i postupcima izrade planskih dokumenata u CZ te načinu informiranja javnosti u postupku njihovog donošenja, (NN 66/21).
2. Uskladiti Plan djelovanja sustava civilne zaštite za Grad Pakrac.
Nositelj: gradonačelnik
Suradnici: IN konzalting d.o.o., Stožer CZ, Jedinstveni upravni odjel.
Rok: lipanj 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o nositeljima, sadržaju i postupcima izrade planskih dokumenata u civilnoj zaštiti te načinu informiranja javnosti u postupku njihovog donošenja (NN 66/21)
3. Donijeti Plan djelovanja u području prirodnih nepogoda za 2026. godinu
Nositelj: Gradonačelnik
Suradnici: IN konzalting d.o.o., Stožer CZ, Jedinstveni upravni odjel.
Rok: studeni 2025.g.
Zakonska osnova: Zakon o ublažavanju i uklanjanju posljedica prirodnih nepogoda (NN 16/19)
Pravilnik o registru šteta od prirodnih nepogoda NN 65/19
4. Izraditi Plan vježbi za 2026. god
Nositelj: gradonačelnik
Suradnici: IN konzalting d.o.o., Stožer CZ, Jedinstveni upravni odjel.
Rok: prosinac 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o vrstama i načinu provođenja vježbi operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 49/16)
5. Planirati, organizirati i provesti terensko pokaznu vježbu operativnih snaga sustava civilne zaštite
Nositelj: načelnik stožera CZ
Suradnici: IN konzalting d.o.o., Stručna služba gradskog vijeća i gradonačelnik
Rok: siječanj-ožujak 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o vrstama i načinu provođenja vježbi operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 49/16)
6. Ažurirati Plansku dokumentaciju u sustavu civilne zaštite
Nositelj: načelnik stožera CZ
Suradnici: Jedinstveni upravni odjel, IN konzalting d.o.o.
Rok: kontinuirano 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o nositeljima, sadržaju i postupcima izrade planskih dokumenata u civilnoj zaštiti te načinu informiranja javnosti u postupku njihovog donošenja (NN 66/21)
7. Izvršiti postupak popunjavanja postrojbe civilne zaštite opće namjene.
Nositelj: načelnik stožera, Jedinstveni upravni odjel
Suradnici: : Jedinstveni upravni odjel, IN konzalting d.o.o.
Rok: ožujak 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o mobilizaciji, uvjetima i načinu rada operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 69/16)
8. Izvršiti postupak raspoređivanja obveznika civilne zaštite na dužnosti povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite.
Nositelj: načelnik stožera, Jedinstveni upravni odjel
Suradnici: : Jedinstveni upravni odjel, IN konzalting d.o.o.
Rok: srpanj 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o mobilizaciji, uvjetima i načinu rada operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 69/16)
9. Izvršiti edukaciju članova postrojbe civilne zaštite opće namjene
Nositelj: načelnik stožera
Suradnici: IN konzalting d.o.o.
Rok: srpanj 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o mobilizaciji, uvjetima i načinu rada operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 69/16)
10. Izvršiti edukaciju povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite
Nositelj: načelnik stožera
Suradnici: Služba civilne zaštite Požega, IN konzalting d.o.o.
Rok: srpanj 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o mobilizaciji, uvjetima i načinu rada operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 69/16)
11. Izvršiti nabavku osobne zaštitne opreme za članove stožera CZ, članove postrojbe opće namjene, povjerenike i zamjenike
Nositelj: Gradonačelnik
Suradnici: Jedinstveni upravni odjel, načelnik stožera CZ
Rok: ožujak 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o mobilizaciji, uvjetima i načinu rada operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 69/16)
12. Ugovoriti police osiguranja od posljedica nesretnog slučaja za članove stožera CZ, članove postrojbe opće namjene, povjerenike i zamjenike
Nositelj: Gradonačelnik
Suradnici: Jedinstveni upravni odjel, načelnik stožera CZ
Rok: siječanj 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o mobilizaciji, uvjetima i načinu rada operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 69/16)
13. Ustrojiti i voditi jedinstvenu evidenciju pripadnika operativnih snaga sustava civilne zaštite, te informacijskih baza podataka o operativnim snagama.
Nositelj: načelnik stožera
Suradnici: IN konzalting d.o.o., Jedinstveni upravni odjel
Rok: kontinuirano 2025.g.
Zakonska osnova: Pravilnik o vođenju evidencija pripadnika operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 75/16), Pravilnik o vođenju jedinstvene evidencije i informacijskih baza podataka o operativnim snagama, materijalnim sredstvima i opremi operativnih snaga sustava civilne zaštite (NN 99/16)
14. Uspostaviti komunikacija s građanima, pravnim osobama, udrugama građana, HGSS, Crvenih križem, Vatrogasnim zajednicama, DVD, Službom civilne zaštite oko pravovremenog izvještavanja o nadolazećim opasnostima, te poduzimanju mjera u otklanjanju posljedica velikih nesreća i katastrofa.
Nositelj: načelnik stožera
Suradnici: Jedinstveni upravni odjel
Rok: kontinuirano 2025.g.
PREGLED FINANCIJSKIH UČINAKA SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE
Red broj |
OPIS POZICIJE |
2025.g.(EUR) |
2026.g.(EUR) |
2027.g.(EUR) |
1. |
STOŽER CIVILNE ZAŠTITE I POSTROJBE CIVILNE ZAŠTITE |
|||
Osiguranje uvjeta za evakuaciju, zbrinjavanje i sklanjanje stanovništva |
700,00 |
700,00 |
700,00 |
|
Stožer civilne zaštite– odore, veza, edukacija |
||||
Postrojbe civilne zaštite – odora, edukacija |
400,00 |
|||
Procjena rizika |
2.200,00 |
|||
Plan djelovanja sustava CZ |
2.200,00 |
|||
Vježba operativnih snaga zaštite i spašavanja |
||||
Povjerenici civilne zaštite, voditelji objekata za smještaj |
||||
Materijalna i tehnička oprema operativnih snaga |
||||
Redovno tekuće ažuriranje priloga i podataka iz sadržaja dokumenata |
2.640,00 |
2.640,00 |
2.640,00 |
|
Premije osiguranja za operativne snage |
140,00 |
140,00 |
140,00 |
|
Plan djelovanja u području prirodnih nepogoda |
220,00 |
220,00 |
220,00 |
|
UKUPNO: |
5.900,00 |
6.300,00 |
3.700,00 |
|
2. |
VATROGASTVO |
|||
Vatrogasna zajednica |
45.000,00 |
45.000,00 |
45.000,00 |
|
Dobrovoljne vatrogasne postrojbe |
131.000,00 |
131.000,00 |
131.000,00 |
|
Vatrogasna zapovjedništva |
||||
Procjena ugroženosti i Plan zaštite od požara |
||||
UKUPNO: |
176.000,00 |
176.000,00 |
176.000,00 |
|
3. |
HGSS STANICA POŽEGA |
|||
Redovne donacije |
2.500,00 |
2.500,00 |
2.500,00 |
|
Opremanje |
||||
4. |
SKLONIŠTA (prostori za sklanjanje) |
|||
Tekuće održavanje |
||||
UKUPNO: |
||||
5. |
UDRUGE GRAĐANA |
|||
NAVESTI KOJE |
||||
UKUPNO: |
||||
6. |
SLUŽBE I PRAVNE OSOBE (kojima je zaštita i spašavanje redovna djelatnost) |
|||
GD HCK PAKRAC |
14.400,00 |
14.400,00 |
14.400,00 |
|
UKUPNO: |
14.400,00 |
14.400,00 |
14.400,00 |
|
SVEUKUPNO ZA SUSTAV CIVILNE ZAŠTITE |
198.800,00 |
199.200,00 |
196.600,00 |
GRADSKO VIJEĆE GRADA PAKRACA
Predsjednik:
Miroslav Ivančić
KLASA:240-02/25-01/2
URBROJ:2177-9-30/01-25-2
Pakrac, 24. veljače 2025. g.