Procedura o blagajničkom poslovanju Grada Pakraca

Na temelju članka 49. Statuta Grada Pakraca („Službeni glasnik Grada Pakraca« br, 7/23“) i  članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ br. 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20) Gradonačelnica Grada Pakraca donosi

P R O C E D U R U
o blagajničkom poslovanju Grada Pakraca

                               

 OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ova Procedura uređuje pravila blagajničkog poslovanja Grada Pakraca, poslovne knjige i dokumentaciju u blagajničkom poslovanju, kontrolu blagajničkog poslovanja, uredno i pravovremeno vođenje blagajničkog dnevnika, blagajnički maksimum, konzistentnost između stavaka blagajne i izvornih dokumenata, odgovornost za vođenje blagajne i ostale odredbe.

Članak 2.

Sav promet gotovinskih novčanih sredstava evidentira se u blagajni Grada – GLAVNA BLAGAJNA.  Gotovinu u blagajni Grada čine:

Novčana sredstva podignuta sa žiro-računa Grada
Novčana sredstva koja se nalaze u blagajni

EVIDENCIJE U BLAGAJNIČKOM POSLOVANJU

Članak 3.

Blagajničko poslovanje evidentira se preko:

blagajničkih uplatnica
blagajničkih isplatnica-naloga za isplatu
blagajničkih izvještaja-dnevnika blagajničkog poslovanja.

Poslove gradske blagajne i blagajničkog poslovanja obavljaju službenici Grada Pakraca koji su za to određeni Pravilnikom o unutarnjem redu upravnih tijela i sistematizacijom radnih mjesta koja je njegov sastavni dio.

Službenici su dužni voditi evidenciju blagajničkog poslovanja (blagajničkih uplatnica, naloga za isplatu, dnevnik blagajničkog poslovanja i papirnate priloge – račune).

Za svaku pojedinačnu uplatu i isplatu novca iz blagajne izdaje se zasebna numerirana uplatnica, odnosno isplatnica koju potpisuje službenik te osoba kojoj se vrši isplata u gotovu novcu iz blagajne. Svaki dokument u vezi s gotovinskom uplatom i isplatom mora biti numeriran i popunjen tako da isključuje mogućnost naknadnog dopisivanja.

 Nije dozvoljeno grupiranje istovjetnih isplata.

Članak 4.

Blagajničko poslovanje može se evidentirati ručno ili elektronski. U slučaju vođenja blagajničkog poslovanja elektronski, blagajničke isprave moraju imati zadovoljavajuću formu (naziv i redni broj isprave, uplaćeni/isplaćeni iznos, datum i mjesto izdavanja isprave, kratak opis poslovne transakcije, te potpis blagajnika i osobe kojoj se vrši isplata u gotovu novcu).

ODGOVORNOST ZA BLAGAJNIČKO POSLOVANJE

Članak 5.

Gotovinska novčana sredstva se drže u kasi blagajne kojom rukovodi službenik (referent računovodstveno-financijskih poslova ) . Ključ od blagajne može imati samo referent računovodstveno-financijskih poslova. Prilikom svakog napuštanja radnog mjesta  referent računovodstveno-financijskih poslova je dužan zaključati blagajnu. U slučaju njegove odsutnosti (zbog godišnjeg odmora, bolovanja i sl.) čelnik tijela nadležnog za financije imenovat će službenika koji preuzima poslove blagajne uz obvezno sačinjavanje zapisnika o primopredaji između referenta računovodstveno-financijskih poslova i službenika koji preuzima blagajničke poslove u vrijeme njegove odsutnosti.

Članak 6.

Referent računovodstveno-financijskih poslova je odgovoran za uplate, isplate i stanje gotovine u blagajni. Referent računovodstveno-financijskih poslova je ovlašten za podizanje novca s poslovnog računa za potrebe blagajne. Za podignuti novac s poslovnog računa obvezno se izrađuje blagajnička uplatnica. Zaprimljenu dokumentaciju koja je osnova za isplatu gotovog novca iz blagajne referent računovodstveno-financijskih poslova kontrolira formalno i suštinski, ispisuje isplatnicu na ime osobe kojoj vrši isplatu i upisuje svrhu isplate prema priloženoj dokumentaciji uz obvezno prethodno potpisivanje istog (likvidiranje) od strane osobe kojoj se isplaćuje, nadležnog pročelnika (ovisno o vrsti troška) te gradonačelnika, a kojim se potvrđuje opravdanost troška i daje nalog za isplatu gotovog novca iz blagajne. Blagajničku isplatnicu obvezno potpisuje referent računovodstveno-financijskih poslova i osoba kojoj je isplaćena gotovina.

Članak 7.

Blagajnički dnevnik s dokumentima o uplati i isplati prije njegove predaje za knjiženje u poslovnim knjigama mora biti potpisan od referenta računovodstveno-financijskih poslova te pročelnika nadležnog tijela za financije koji vrši kontrolu blagajničkog dnevnika ili osobe koju on pismeno za to ovlasti. Tek nakon tog se blagajnički dnevnik i promet blagajne može knjižiti u poslovnim knjigama Grada. Knjiženje u poslovnim knjigama vrši glavni knjigovođa (osoba zadužena za evidenciju poslovnih događaja u salda kontima).

BLAGAJNIČKI MAKSIMUM

Članak 8.

Za potrebe blagajničkog poslovanja utvrđuje se visina blagajničkog maksimuma od 2.000,00 eura.

 U smislu stavka 1. ovog članka, u svim situacijama u kojim je to propisano i moguće preporučuje se bezgotovinsko plaćanje putem žiro-računa Grada, dok se gotovinsko plaćanje koristi samo u uobičajenim situacijama, odnosno ukoliko se za to ukaže posebna prilika, hitnost i slično. Putni troškovi i dnevnice obvezno se isplaćuju na tekući račun službenika i namještenika Grada te nije dozvoljena njihova isplata iz blagajne u gotovu novcu.

Članak 9.

Ova procedura stupa na snagu danom donošenja te će se ista objaviti u „Službenom glasniku Grada Pakraca „ a primjenjuje se od  11. lipnja 2024. godine.

Članak 10.

Stupanjem na snagu ove Procedure prestaje važiti Procedura o blagajničkom poslovanju , KLASA: 401-05/21-01/01, URBROJ:2162-02/01-21-1 od 4. siječnja 2021. godine .

GRADONAČELNICA GRADA PAKRACA

 

Gradonačelnica:
Anamarija Blažević, mag.oec.

KLASA:401-01/24-01/14
URBROJ:2177-09-20/01-24-1
Pakrac, 11. lipnja 2024. g.