Na temelju članka čl. 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ br. 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20), članaka 7. i 12. st. 3. Zakona o ustanovama („Narodne novine“ br. 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19) i članka 34. Statuta Grada Pakraca („Službeni glasnik Grada Pakraca“ br. 3/21) Gradsko vijeće Grada Pakraca na svojoj 10. sjednici održanoj dana 22. prosinca 2022. godine donijelo je
ODLUKU
O OSNIVANJU LOKALNE RAZVOJNE AGENCIJE GRADA PAKRACA ”PAK-RA”
Članak 1.
Ovom Odlukom osniva se javna ustanova pod nazivom „Lokalna razvojna agencija Grada Pakraca ”PAK-RA” (u daljnjem tekstu: Agencija) te uređuje status, djelatnost i ustrojstvo Agencije.
Članak 2.
Osnivač Agencije je Grad Pakrac, OIB: 79689915301, Trg bana Josipa Jelačića 18, (u daljnjem tekstu: Osnivač).
Članak 3.
(1) Naziv Agencije je Lokalna razvojna agencija Grada Pakraca ”PAK-RA”.
(2) Skraćeni naziv Agencije je LRA ”PAK-RA”.
(3) Sjedište Agencije je u Pakracu, Trg bana J. Jelačića 18.
Članak 4.
Djelatnosti Agencije su:
- Pružanje tehničke pomoći lokalnim vlastima u izradi projektnih prijedloga za financiranje kroz EU fondove i nacionalne te ostale natječaje, kao i tehnička pomoć u provedbi istih
- Pružanje tehničke i savjetodavne pomoći s ciljem poticanja gospodarstva, poljoprivrede, turizma i organizacija civilnog društva
- Sudjelovanje u izradi razvojnih projekata i strateških projekata regionalnog razvoja
- Promocija Grada Pakraca, lokalne zajednice te rada ostalih ustanova
- Razvoj lokalne zajednice
- Izrada i ažuriranje strateških dokumenata te savjetovanje u vezi istih
- Izrada studije izvedivosti, poslovnih planova i investicijskih elaborata
- Pružanje informativne, tehničke i savjetodavne pomoći gospodarskim subjektima, s naglaskom na gospodarske subjekte na području Grada Pakraca
- Organiziranje i provođenje specijalističkih edukativnih programa
- Ispitivanje tržišta i javnog mnijenja
- Privlačenje direktnih domaćih i stranih investicija
- Suradnja sa financijskim institucijama
- Suradnja s drugim lokalnim razvojnim agencijama i regionalnim koordinatorima radi stvaranja i provedbe zajedničkih projekata
- Promidžba
Članak 5.
Tijela Agencije su Upravno vijeće i ravnatelj.
Članak 6.
Upravno vijeće upravlja Agencijom.
Upravno vijeće čini predsjednik i dva člana.
Članove i predsjednika Upravnog vijeća imenuje i razrješava gradonačelnik Grada Pakraca.
Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine.
Način donošenja odluka i druga pitanja u vezi s načinom rada Upravnog vijeća utvrdit će se Statutom Agencije i Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.
Ista osoba može biti ponovno imenovana za člana Upravnog vijeća.
Članak 7.
Upravno vijeće:
- Donosi statut, uz prethodnu suglasnost osnivača
- Donosi godišnji program rada
- Donosi financijski plan i godišnje izvješće o financijskom poslovanju
- Daje prethodnu suglasnost na zasnivanje i prestanak radnog odnosa zaposlenika Agencije
- donosi druge opće akte, sukladno zakonu, ovoj Odluci i Statutu Agencije
- Donosi odluke o stjecanju, opterećenju i otuđenju nekretnina i imovine u vlasništvu Agencije, ili druge imovine do iznosa utvrđenog Statutom samostalno, a iznad toga uz suglasnost osnivača
- Raspisuje javni natječaj te imenuje i razrješava ravnatelja
- Odlučuje o pitanjima koja se odnose na upravljanje, a za koje nije propisana nadležnost ravnatelja
- Odlučuje o drugim pitanjima utvrđenima Zakonom i Statutom.
Članak 8.
Ravnatelj vodi poslovanje Agencije te odgovara za zakonitost rada Agencije.
Ravnatelj Agencije imenuje se na vrijeme u trajanju od četiri godine. Ista osoba može ponovno biti imenovana za ravnatelja.
Ravnatelj zastupa i predstavlja Agenciju.
Uvjeti koje mora ispunjavati ravnatelj, način i postupak njegova imenovanja i razrješenja, poslovi i ovlasti ravnatelja, te druga pitanja od važnosti za obnašanje funkcije ravnatelja utvrđuju se Statutom Agencije.
Članak 9.
Agencija može imati stručna i savjetodavna tijela.
Sastav, način rada, djelokrug i postupak za imenovanje stručnih i savjetodavnih tijela utvrđuju se Statutom.
Članak 10.
Statut Agencije utvrđuje ustrojstvo, ovlasti i način odlučivanja tijela Agencije, način raspolaganja sredstvima, način ostvarivanja javnosti rada te druga pitanja od važnosti za obavljanje djelatnosti i poslovanje Agencije.
Članak 11.
Poslove u Agenciji obavljaju zaposlenici Agencije.
Radna mjesta, broj izvršitelja za obavljanje stručnih, administrativnih, tehničkih i drugih poslova kao i uvjeti za zasnivanje radnog odnosa zaposlenika utvrđuju se općim aktom Agencije.
Na uvjete za zasnivanje i prestanak radnog odnosa zaposlenika Agencije te njihov radno pravni položaj primjenjuju se odredbe općih važećih propisa o radu te općih akata donesenih na temelju Zakona Republike Hrvatske i Statuta Agencije.
Plaće zaposlenika Agencije utvrđuju općim aktom, sukladno Zakonu.
Članak 12.
Imovinu Agencije čine sredstva za rad pribavljena od osnivača, odnosno proračuna Grada Pakraca, sredstva stečena pružanjem usluga i djelatnosti Agencije, donacija te drugih izvora, sukladno Zakonu.
Agencija ne može bez suglasnosti osnivača steći, opteretiti ili otuđiti nekretnine i drugu imovinu čija je vrijednost veća od vrijednosti utvrđene Statutom Agencije.
Članak 13.
Za osnivanje i početak rada osnivač osigurava sredstva u iznosu od 100.208,85 kuna, odnosno izraženo u protuvrijednosti 13.300,00 eura.
Članak 14.
Sredstva stečena u obavljanju djelatnosti nemaju karakter dobiti i upotrebljavaju se isključivo za obavljanje i razvoj registrirane djelatnosti.
Članak 15.
Agencija odgovara za obveze cijelom svojom imovinom. Za obveze Agencije solidarno i neograničeno odgovara osnivač.
Članak 16.
Upravno vijeće imenovat će se sukladno odredbama ove Odluke nakon što Agencija, sukladno zakonu, započne s radom.
Upravno vijeće Agencije donijet će Statut Agencije i druge opće akte u roku trideset dana od dana njegova imenovanja.
Upravno vijeće Agencije raspisat će natječaj za imenovanje ravnatelja Agencije u roku od trideset dana od dana donošenja Statuta Agencije.
Članak 17.
Do imenovanja Upravnog vijeća i ravnatelja putem javnog natječaja, Agencijom upravlja i rukovodi privremeni ravnatelj.
Privremenog ravnatelja imenovat će gradonačelnik Grada Pakraca posebnom Odlukom.
Privremeni ravnatelj ovlašten je pod nadzorom osnivača obaviti pripreme za početak rada Agencije, a posebno:
- pripremiti i pribaviti sve potrebne suglasnosti i odobrenja potrebna za početak rada Agencije
- pripremiti prijedlog plana i program rada Agencije
- pripremiti prijedlog Statuta Agencije, Pravilnika o radu i unutarnjem ustrojstvu i načinu rada, Etičkog kodeksa te drugih općih akata Agencije
- sklopiti ugovor o radu s potrebnim brojem radnika za ostvarivanje plana i programa rada za početak rada Agencije
- podnijeti prijavu za upis Agencije u sudski registar ustanova
- obaviti i duge poslove u skladu s zakonom i drugim propisima.
Privremeni ravnatelj obavlja poslove koje obavlja ravnatelj te zastupa i predstavlja Agenciju i odgovara za zakonitost rada Agencije do imenovanja ravnatelja.
Članak 18.
Agencija će preuzeti zaposlenike Odjela za razvoj, pripremu i provedbu EU projekata LRA Poduzetničkog centra Pakrac, nakon usvojenog Pravilnika o radu i unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Agencije, o čemu će se sačiniti poseban sporazum.
Članak 19.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u ”Službenom glasniku Grada Pakraca”.
GRADSKO VIJEĆE GRADA PAKRACA
Predsjednik:
Miroslav Ivančić
KLASA: 023-08/22-01/6
URBROJ: 2177-9-30-2/02-22-2
U Pakracu, 22. prosinca 2022.g.