Odluka o izvršavanju proračuna Grada Pakraca za 2010. g.

Temeljem članaka 14. Zakona o proračunu (“Narodne novine” broj 87/08) i članka 36. Statuta Grada Pakraca (“Službeni glasnik Grada Pakraca” broj 4/09) Gradsko vijeće Grada Pakraca na petoj sjednici održanoj 23. veljače 2010. godine donosi

O D L U K U
o izvršavanju proračuna Grada Pakraca za 2010. g.

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje način izvršavanja proračuna Grada Pakraca za 2010. godinu; upravljanje prihodima, rashodima, obavezama i potraživanjima proračuna; upravljanje gradskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava te druga pitanja u izvršavanju proračuna.

Članak 2.
Proračun Grada Pakraca se sastoji od općeg i posebnog dijela.
Opći dio proračuna čini račun prihoda i rashoda i račun financiranja. U općem dijelu proračuna se iskazuje i manjak sredstava iz prethodnih godina. Računom prihoda i rashoda se iskazuju procijenjeni prihodi i procijenjeni rashodi za tekuću fiskalnu godinu.
U računu prihoda i rashoda iskazani su porezni i neporezni prihodi, drugi prihodi i prihodi od gradske imovine te rashodi utvrđeni za financiranje javnih izdataka na razini Grada Pakraca temeljem zakonskih i drugih propisa.
U računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i za otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću proračunsku godinu te od plana razvojnih programa.
Plan razvojnih programa po godinama čine planovi razvojnih programa proračunskih korisnika. Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u slijedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
Stvarna naplata proračunskih prihoda nije ograničena njihovom procjenom u proračunu.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA

1. Upravljanje prihodima, izdacima, obavezama i potraživanjima

Članak 3.
Sredstva proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima (u daljnjem tekstu korisnici) koji su u njegovu posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava na pojedinim pozicijama.
Korisnici smiju proračunska sredstva koristiti samo za namjene koje su određene proračunom, i to do visine utvrđene u njegovom posebnom dijelu.

Članak 4.
Korisnici koriste sredstva proračuna u skladu sa svojim godišnjim financijskim planom po dinamici utvrđenoj tromjesečnim i mjesečnim planovima, a sukladno ostvarenju proračunskih prihoda.

Članak 5.
Korisnici koriste sredstva za plaćanje već izvršenih isporuka i usluga. Plaćanje putem predujma moguće je samo na temelju prethodne suglasnosti.
Za iznose predujma do 50.000,00 kn suglasnost daje gradonačelnik, a za iznos predujma veći od 50.000,00 kn suglasnost daje Gradsko vijeće Pakrac.

Članak 6.
Postupak nabave roba, usluga i radova provodi se u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi (“Narodne novine” broj 110/07 i 125/08). Ovlašćuje se gradonačelnik da sukladno čl. 13. navedenog zakona donosi potrebne odluke o početku postupka javne nabave.

Članak 7.
Obavezama i potraživanjima proračuna upravlja gradonačelnik.

2. Izvršavanje proračuna

Članak 8.
Za izvršavanje proračuna odgovoran je gradonačelnik.

Članak 9.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih proračunskih odobrenja proračunskim korisnicima u skladu s raspoloživim sredstvima.

Članak 10.
Korisnici smiju preuzimati obaveze najviše do visine sredstava osiguranih u posebnom dijelu proračuna, ako je njihovo izvršavanje usklađeno s mjesečnom proračunskom dodjelom. Iznimno, zbog neusklađenog priljeva sredstava u proračun, gradonačelnik može izmijeniti dinamiku doznake sredstava pojedinim korisnicima.

Članak 11.
Korisnici kojima se u proračunu osiguravaju sredstva za isplate plaća i ostalih materijalnih prava obvezni su Upravnom odjelu za financije dostaviti zahtjev za doznaku sredstva za isplatu plaća do petog u mjesecu za prethodni mjesec.
Ostali korisnici su dužni dostaviti mjesečne financijske planove do kraja mjeseca za idući mjesec.
Ako korisnik ne podnese zahtjev, odnosno prijedlog plana u roku iz stavka 1. i 2. ovog članka, plan za tog korisnika utvrđuje gradonačelnik.

Članak 12.
Gradonačelnik prenosi neutrošena prava po pojedinim stavkama rashoda u mjesečnom planu za izvršavanje proračuna na iste stavke u planu za izvršavanje proračuna za slijedeće razdoblje.

Članak 13.
Ako se tijekom proračunske godine, zbog izvanrednih nepredviđenih okolnosti, povećaju rashodi i izdaci, odnosno umanje prihodi i primici, proračun se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih rashoda i izdataka, odnosno pronalaženjem novih prihoda i primitaka.
Uravnoteženje proračuna provodi se tijekom proračunske godine izmjenama i dopunama proračuna prema postupku za donošenje proračuna.

Članak 14.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obaveza za proračun povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici proračuna, gradonačelnik može poduzeti privremene mjere za uravnoteženje proračuna sukladno čl. 43. Zakona o proračunu. Ako se za vrijeme provođenja mjera za uravnoteženje proračuna proračun ne može uravnotežiti, gradonačelnik mora najkasnije u roku 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja proračuna predložiti izmjene i dopune proračuna.

Članak 15.
Ako pojedini korisnik ne može nepredviđene rashode podmiriti iz vlastitih ušteda, gradonačelnik može odlučiti da se ti rashodi podmire putem preraspodjele između pojedinih proračunskih stavaka. Preraspodjela sredstava na ovaj način ne može biti veća od 5% sredstava utvrđenih na stavci koja se umanjuje.
O podmirenju rashoda iz stavka 1. ovog članka, gradonačelnik izvješćuje Gradsko vijeće Pakrac.
Ako se tijekom godine, na temelju propisa, smanji djelokrug i nadležnost korisnika, što zahtijeva smanjenje sredstava, ili se korisnik ukine, neutrošena sredstva se prenose na korisnika koji preuzima njegove poslove.

Članak 16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda. Rješenje o tome donosi pročelnik Upravnog odjela za financije Grada Pakraca.

Članak 17.
Korisnici mogu isplaćivati sredstva za sva materijalna prava zaposlenika do visine koje utvrđuju važeći Kolektivni ugovor za zaposlene u upravnim tijelima Grada Pakraca, Zakon o izvršavanju Državnog proračuna i Odluka o visini dnevnice za službeno putovanje i visini naknade za korisnike koji se financiraju iz sredstava Državnog proračuna.

Članak 18.
Plaće službenika i namještenika zaposlenih kod korisnika isplaćivati će se u skladu s Kolektivnim ugovorom za zaposlene u upravnim tijelima Grada Pakraca (“Službeni glasnik Grada Pakraca” br. 1/2005),

Zakonom o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi («Narodne novine» br. 86/08) i Uredbom o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u državnoj službi («Narodne novine» br. 37/01, 38/01, 71/01, 89/01, 112/01, 7/02, 17/03, 197/03, 21/04, 25/04 i 92/05); osim ako nisu uređene posebnim zakonom, posebnim kolektivnim ugovorom ili drugim posebnim propisom.

Članak 19.
Korisnici koji ostvaruju prihode obavljanjem vlastite djelatnosti, dužni su njima upravljati pažnjom dobrog gospodara. Vlastitim prihodima korisnici podmiruju rashode nastale obavljanjem poslova na tržištu temeljem kojih su isti prihodi i ostvareni.
Ako se vlastiti prihodi ostvare u iznosu većem od potrebnog za podmirenje rashoda iz stavka 1. ovog članka, mogu se koristiti za podmirenje rashoda redovne djelatnosti.
Prihodi koje ostvare upravni odjeli Grada obavljanjem vlastite djelatnosti prihod su proračuna i uplaćuju se na njegov račun.
3. Proračunska zaliha

Članak 20.
Za podmirenje neplaniranih ili nedovoljno planiranih rashoda koristiti će se sredstva proračunske zalihe sukladno čl. 45. Zakona o proračunu.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje gradonačelnik.
Gradonačelnik je obavezan polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.

4. Proračunski nadzor i revizija

Članak 21.
Upravni odjel za financije Grada Pakraca obavlja proračunski nadzor i nadzor namjenskog korištenja proračunskih sredstava svih pravnih i fizičkih osoba koje dobivaju sredstva iz proračuna.
Nadzor nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem proračuna te nad zakonitošću i namjenskom upotrebom proračunskih sredstava obavlja Ministarstvo financija.
Unutarnju reviziju proračuna ustrojava gradonačelnik.
Vanjsku reviziju proračuna obavlja Ured za državnu reviziju temeljem čl. 3. Zakona o državnoj reviziji (“Narodne novine” broj 49/03 – pročišćeni tekst i 177/04).

III. UPRAVLJANJE GRADSKOM IMOVINOM

Članak 22.
Gradonačelnik može odlučiti o upravljanju i raspolaganju dijelom gradske imovine, ako je to potrebno radi osiguranja prihoda u računu prihoda i rashoda proračuna.

Članak 23.
Za besplatno stjecanje nekretnina, čije bi vlasništvo ili uporaba prouzročila nove troškove, potrebna je suglasnost Gradskog vijeća Pakrac.

Članak 24.
Slobodnim novčanim sredstvima proračuna upravlja gradonačelnik.
Prihodi od upravljanja slobodnim novčanim sredstvima uplaćuju se u proračun.

Članak 25.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u “Službenom glasniku Grada Pakraca”, a primjenjivati će se za 2010. godinu.

GRADSKO VIJEĆE GRADA PAKRACA

KLASA: 406-06/10-01/1
URBROJ: 2162-05/01-10-01

Predsjednik: Zoran Krejči, v.r.

Pakrac, 23. veljače 2010. g.